Celem jednego z największych producentów samochodów na świecie jakim jest Volkswagen było wyprodukowanie takiego samochodu aby mógł on konkurować z samochodami klasy PREMIUM. Poprzez wprowadzenie na rynek nowej generacji Passata B8 został cel osiągnięty. Samochód ten ma za zadanie odebrać grono klientów innym producentom samochodów klasy Business Premium.
Według szefa koncernu Marina Winterkorna nowy Passat B8 rozpoczyna nową erę w klasie średniej. Auto wyprodukowane jest na nowoczesnej platformie MQB, nie zmieniło to jednak jego długości która wynosi 4767 mm jak w poprzednim modelu, zmieniły się wymiary rozstawu osi o 79 mm zostały zwiększone, jest natomiast niższy od poprzednika o 14mm i wysokość w przypadku limuzyny wynosi 1456 mm a w przypadku wersji Variant czyli Kombi wynosi 1477 mm. Auto jest natomiast o 12 mm szersze od poprzednika.
Środek nowego Passata oferuję bardzo dużo przestrzeni dla podróżujących. Dla pasażerów przednich siedzeń przewidziano więcej miejsca w obrębie kolan. Jedyne co może denerwować to przestrzeń głowy w wersji sedan/limousine, która mogła by być większa. Wykończenie samochodu jest na wysokim poziomie jak i materiały zastosowane są przyjemne w dotyku i nie sprawia uczucia tandety. Zastosowany aktywny wyświetlacz informacyjny, jest czytelny i bardzo ergonomiczny, zastosowanie to zostało zapożyczone z nowego Audi TT, i dostępne jest za dopłatą. Jako nowość każdy może sobie zamówić auto wyposażone w system Head-up-Display, znany z BMW czy też nowego Mercedesa C-klassy.
Jednostki napędowe nowego Passata będą mocniejsze i o ok. 20% oszczędniejsze niż w poprzednich modelach. Takie osiągnięcie zawdzięcza się niższej masie własnej auta o ok. 85 Kg.
Nowością będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny wyposażony w Biturbo i osiągający moc 240 KM, dostępny w standardzie z napędem na cztery koła. W pierwszym kwartale 2015 roku w ofercie pojawi się wersja Hybrydowa tzw. Plug-in-Hybrid z silnikiem o mocy 211 KM, i możliwością przejazdu dystansu 50 km na silniki elektrycznym.
Nowościami wyposażenia będą takie nowinki jak Area View pozwalająca na nadzorowanie przeszkód wokół samochodu tzw. 360-stopni widok dokoła samochodu. Asystent parkowania wzdłużnego tzw. koperta, jak i parkowania pomiędzy samochodami na parkingu. Asystent wspomagający parkowanie z przyczepą. System asystenta trzymania ruchu wraz z możliwością poruszania się w korku tzw. Stop-and-go. System nadzorujący zasłabnięcie kierowcy podczas jazdy tzw. Emergency-Assistent z funkcją hamowanie w mieście z rozpoznawaniem pieszych na drodze.
Jest to niewątpliwie bardzo popularny model auta w naszym kraju, ale ja niestety nie miałem jeszcze okazji go posiadać. Muszę przyznać, że za to bardzo fajnie jest posiadać odpowiednią wiedzę o ubezpieczeniach. Polecam na pewno zapoznanie się z wpisem https://kioskpolis.pl/casco/ gdzie ciekawie opisano czym jest casco.
OdpowiedzUsuńSzczerze mówiąc jak dla mnie to dobrym rozwiązaniem byłoby wzięcie samochodu w leasing. Nawet znalazłam firmę gdzie faktycznie cała ta procedura przebiega bardzo sprawnie
OdpowiedzUsuń