Wybierz język

niedziela, 9 listopada 2014

Mała, zgrabna wcale nie taka nudna Skoda Fabia 1.2 TSI

Skoda zaprezentowała po raz pierwszy Fabię na Międzynarodowym Salonie IAA we Frankfurcie w 1999. Auto zbudowane było zbudowane na płycie podłogowej VW A04, na której też były produkowane takie modele jak Seat Ibiza/Cordoba i Vw Polo. W roku 2007 przyszedł czas na wprowadzenie nowej Fabii na rynek, która stylistycznie nawiązywała do większego modelu Roomster. W 2010 roku producent zdecydował się na odświeżenie tego modelu i przeprowadził face-lifting, podczas którego zmieniono przednią atrapę chłodnicy, poszerzono przednie światła oraz wprowadzono nowe jak i unowocześniono stare jednostki napędowe.


Fabia uchodzi  za nudne auto, lecz posiada także dużo zalet takich jak:
- przestronność
- praktyczność
- łatwość w obsłudze
- bardzo dobrze się prowadzi


Mimo upływu czasu samochód nadal jest w czołówce swego segmentu, jako najchętniej kupowany model.
Mieliśmy możliwość pojeżdżenia sobie samochodem tej klasy z silnikiem 1.2 TSI, który dysponował mocą KM. Wizualnie samochód wyposażony był w pakiet stylistyczny RS II który kosztuje 400 PLN, w którego skład wchodzi przedni zderzak RS, lakierowana na czarno dolna listwa atrapy chłodnicy, okrągłe reflektory LED do jazdy dziennej.
Dzięki możliwości do kupienia dodatkowych pakietów można stworzyć Fabię, która nie będzie już przypominać nudnego miejskiego auta.

Pod maską pracował silnik 1.2 TSI, który zapewnia wystarczające osiągi przy niezbyt dużym zużyciu paliwa. Silnik rozpędza samochód do 100 km/h w 10,1 s a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Skoda wyposażona jest w bak o pojemności 45 litrów co pozwala jej przy średnim spalaniu wynoszącym 6,0 l/100km na przejechanie 850 km. Spalanie uzależnione jest od charakteru jazdy, kierowcy ze sportowym zacięciem spokojnie osiągną spalanie zwiększone o 3 litry większe.
Do plusów tego miejskiego samochodu możemy zaliczyć:
- ergonomiczne wnętrze
- wyżej wymienioną przestronność wnętrza
- łatwa obsługa
- bezpieczne właściwości jezdne
- znakomite isiągi

Do minusów zaliczymy:
- nudną stylistykę
- niskiej jakości materiały wykończeniowe
- awaryjność jednostek napędowych TSI (problemy z rozrządem)



1 komentarz: