Każdy z nas wie że historia lubi się powtarzać, a w dodatku historia która w latach 1980 była pożądana przez każdego maniaka motoryzacji. W tym roku powstało 11 452 auta, z silnikami 2144 cm3 (200 KM), później zmieniono pojemność na 2226 cm3 (220KM).
Dobra wiadomość dla tych którzy pamiętają tamte lata mam dobrą wiadomość. Audi zaprezentowało prototyp nowe interpretacji SPORT Quattro.
Studyjne Audi Sport Quattro będzie napędzane dwoma silnikami - spalinową o pojemność 4.0 V8 biturbo o mocy 560 KM, i elektrycznym dysponującym mocą 150 KM. Sumując moce tych dwóch silników otrzymujemy wartość 700 KM. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm. Takie liczby gwarantują sportowe osiągi. Nowe Quattro będzie przyspieszało od 0 - 100 km/h w 3,7 s, a prędkość maksymalna będzie wynosić 305 km/h. Przy takich osiągach zaskakujące jest średnie zużycie paliwa, które wynosi jedynie 2,5 l/100 km. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy układu czyli EV - auto będzie korzystać tylko z silnika elektrycznego, Hybrid - maksymalnie efektywny program, oraz Sport - najbardziej dynamiczny.
Stylistyka Sport Quattro nie jest jakoś futurystyczna a nawiązuje do aktualnej stylistyki producenta. W liczbach wygląd można przedstawić w następujący sposób: długość 460 cm, szerokość 196 cm, wysokość 139 cm, waga samochodu 1850 kg. Osiągnięcie takiej wagi nie było by możliwe bez użycia materiałów niestandardowych takich jak aluminium z którego powstały drzwi i błotniki, polimerów wzmocnionych karbonem z których powstał dach , maska, progi i tylny dyfuzor.
Wstępnie prezentowany model SPORT Quattro ma być flagowym samochodem producenta AUDI. W tym przypadku R8 spadnie na drugie miejsce. Co do ceny jeszcze nie posiadamy informacji, jak i nie wiemy dokładnie kiedy samochód pojawi się w sprzedaży.
Ogólnie też świetną sprawą są powłoki ceramiczne, sama myślę właśnie by postawić na coś takiego
OdpowiedzUsuń